C C C C A+ A A- X

Министърът на транспорта успокои, че вагоните на БДЖ са безопасни

Дата на публикуване 9 октомври 2010 Последна редакция 12 юни 2021 Инициативи и събития Отпечатай

Министърът на транспорта успокои, че вагоните на БДЖ са безопасни

Александър Цветков
Фотограф: Юлия Лазарова
Всекидневно се извършват технически прегледи на вагоните, така че те са безопасни. Това заяви пред журналисти министърът на транспорта Александър Цветков, цитиран от БТА. Изказването му беше по повод решението на Софийския административен съд, от което стана ясно, че около 80% от вагоните и локомотивите на БДЖ се движат с изтекли сертификати за безопасност и в нарушение на Закона за железопътния транспорт. Междувременно от компанията съобщиха, че ще обжалват решението пред Върховния административен съд.

Техническото състояние на вагоните се установява с техническите прегледи, а не със сертификат, коментира Цветков. Нямам притеснение по отношение на безопасността на вагоните, тъй като техническите инспекции са много стриктни, добави той. Министърът добави, че всеки нов или новорециклиран вагон минава през такова сертифициране. Този сертификат означава типово одобрение за движението по релсите и когато няма някаква конструктивна промяна във вагоните и локомотивите, не се налага и съответно подновяване на сертификата, посочи министърът.

Той допълни, че БДЖ оспорва необходимостта от подновяване на сертификатите на всеки пет години. По думите му това изискване в закона за железопътните превози е в противоречие с европейските закони. Александър Цветков допълни, че все още не се е запознал с решението на съда, но не допуска възможността 80 процента от вагоните да бъдат спрени от движение. Попитан дали заради въпроса с изтеклите сертификати на подвижния състав на железниците е освободил шефа на железопътната администрация Симеон Ананиев, министърът посочи, че уволнението е цялостна оценка за работата на Ананиев през тази година.

Тези сертификати не са единственото задължение на железопътната администрация. Основен неин ангажимент са контролът и координацията на железопътния транспорт, където има слабости, посочи Цветков.

Този сайт използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на сайта.

Приемам Отказ Повече информация